Dotyczy: przeprowadzenia zewnętrznej ewaluacji realizacji Lokalnej Strategii Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Partnerstwo 5 Gmin na lata 2014-2020 za okres od dnia rozpoczęcia realizacji LSR do 31.12.2021 r. zgodnie z rozdziałem XI LSR Monitoring i ewaluacja oraz załącznikiem nr 2 do LSR.
- Zamawiający:
Lokalna Grupa Działania Partnerstwo 5 Gmin z siedzibą w Ropczycach ul. Rynek 1, 39-100 Ropczyce, NIP: 8181632497, REGON: 180133916, KRS: 0000257574.
- Przedmiot zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie monitoringu i ewaluacji realizacji wskaźników i poprawności założeń przyjętych w LSR na lata 2014-2020 Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Partnerstwo 5 Gmin za okres od dnia rozpoczęcia realizacji LSR tj. 23.05.2016 do 31.12.2021r. zgodnie z rozdziałem XI LSR Monitoring i ewaluacja oraz załącznikiem nr 2 do LSR.
Zadanie zostanie wykonane w ramach poddziałania 19.4 „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji” w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego PROW na lata 2014-2020 oraz Wytycznej 5/3/2017 Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w zakresie monitoringu i ewaluacji strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność w ramach PROW 2014-2020.
- Cele badania:
Głównym celem badania jest identyfikacja i ocena efektów realizacji LSR. Jego osiągnięcie wymaga:
- odniesienia się do danych monitoringowych pokazujących stopień osiągnięcia celów LSR i wyjaśnienia ewentualnych odchyleń od wartości zakładanych, a także oceny, na ile obserwowane wyniki można uznać za satysfakcjonujące;
- zweryfikowania, w jakim stopniu cele LSR odpowiadały na lokalne potrzeby i w jakim stopniu potrzeby te zostały zaspokojone;
- oszacowania wpływu realizacji LSR na rozwój lokalny i wyjaśnienia mechanizmów tego wpływu.
Ewaluacja będzie służyć jako źródło wiedzy pozwalającej poprawić proces planowania interwencji publicznych (np. kolejnych edycji LSR) na poziomie lokalnym.
Efektem końcowym realizowanego zamówienia będzie przygotowanie raportu z badań zgodnie ze strukturą określoną w Wytycznych Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi nr 5/3/2017, tj:
- Streszczenie najważniejszych wyników badania;
- Spis treści;
- Opis przedmiotu badania uwzględniający cele i zakres ewaluacji;
- Opis metodologii wraz z opisem sposobu realizacji badania;
- Opis Wyników badania wraz z ich interpretacją;
- Odpowiedzi na pytania badawcze;
- Wnioski i rekomendacje;
- Spis tabel i wykresów;
- Aneksy tworzone w toku realizacji badania.
- Wymogi wobec wykonawcy:
- Realizacja przynajmniej dwóch badań ewaluacyjnych programów współfinansowanych ze środków publicznych, w tym jedno, powinno dotyczyć sfery rozwoju obszarów wiejskich. Minimalna wartość badań powinna stanowić wartość co najmniej ¾ kwoty, jaką Wykonawca zamierza przeznaczyć na realizację badania.
- Wykonawca w ofercie winien wskazać zespół co najmniej 3 ekspertów, w tym:
- kierownika badania, który posiada doświadczenie w koordynacji badań ewaluacyjnych,
- eksperta posiadającego doświadczenie w realizacji badań o charakterze jakościowym i ilościowym,
- eksperta posiadającego doświadczenie w realizacji badań o charakterze społeczno-gospodarczym.
- Miejsce oraz termin składania ofert:
Ofertę należy złożyć w biurze Stowarzyszenia LGD Partnerstwo 5 Gmin ul. Rynek 1, 39-100 Ropczyce lub pocztą tradycyjną na ww. adres biura lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres biuro@partnerstwo>5gmin.pl do dnia 11 lutego 2022r. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Zapytania w zakresie przedmiotu zamówienia należy kierować na adres
Niniejsze zapytanie ofertowe zostało opublikowane na stronie internetowej www.partnerstwo5gmin.pl w zakładce „aktualności”.
Wykonawca pokrywa wszystkie koszty związane z przygotowaniem i dostarczeniem oferty.
- Ocena ofert:
- Cena – 50%
- Jakość koncepcji badania; jakość metodyki, narzędzi badawczych oraz sposobu organizacji badania – 50% (ocena w oparciu o porównanie ofert).
- Sposób sporządzenia oferty:
Oferta powinna być czytelna, złożona w języku polskim, podpisana. Oferta musi zawierać:
W ofercie wykonawca winien opisać sposób realizacji badania, który będzie przedmiotem oceny.
W opisie nie należy powielać informacji zawartych w niniejszym zapytaniu. Opis ten winien zawierać w szczególności:
- Kontekst realizacji badania.
- Cele badania.
- Obszary/pytania badawcze.
- Opis metodyki badania, w tym szczegółowe wskazanie wielkości i struktury prób badań ilościowych i jakościowych wraz z uzasadnieniem.
- Sposób prezentacji wyników.
- Harmonogram realizacji badania.
Ponadto oferta musi zawierać oświadczenie spełnienia wymogów wobec Wykonawcy, określonych w pkt. 4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wezwania oferenta do przedłożenia dokumentów potwierdzających spełnienie wymogów np. referencji itp.
Wykonawca w ofercie powinien zawrzeć wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia.
Oferta musi zawierać ostateczną, sumaryczną cenę obejmującą wszystkie koszty, z uwzględnieniem wszystkich opłat i podatków.
- Warunki wykluczenia:
Zamówienia udzielane przez beneficjenta nie mogą być udzielane podmiotom powiązanym z nim osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:
- uczestniczenie w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
- posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,
- pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
- pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej,
- pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób.
- Inne informacje:
Przewidywalny termin realizacji umowy: czerwiec 2022.
- Niniejsze zapytanie nie jest zamówieniem i nie rodzi żadnych skutków wobec oferentów.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia zapytania ofertowego w następujących przypadkach:
- jeśli cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
- jeśli wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego,
- bez podania przyczyny.
- Zamawiający zastrzega możliwość zaproszenia do negocjacji oferenta/ów, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty cenowe.